سه‌شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۳ |۱۶ محرم ۱۴۴۶ | Jul 23, 2024
خبر گزاری حوزه

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان از برگزاری کارگاه های مدیریت پژوهشی و اساتید راهنما شهریور ماه امسال برای اساتید مدارس علمیه خواهران خبر داد.

خانم اکرم مهرابی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد، با اشاره به اهمیت و ضرورت پژوهش در حوزه های علمیه و در بین طلاب گفت:نقش بی بدلیل پژوهش و تحقیق در بین طلاب بر کسی پوشیده نیست، به گونه ای که مهمترین خروجی حوزه های علمیه باید به پژوهش و تحقیق منجر شود.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید با انگیزه و پویایی در جهت کسب پژوهش های حوزوی تلاش نمایند افزود:طلاب باید با تقویت بنیه علمی و دانش خود علاوه بر کمیت به کیفیت و همچنین تحقیق نیز بیاندیشند و این موضوع را در تحصیل خود لحاظ نمایند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خواهران استان لرستان با اشاره به اینکه عالمان علوم دینی و حوزویان آثار ارزشمند پژوهشی و کتاب های نابی از خود برای طلاب به یادگار گذاشته اند خاطر نشان کرد:طلاب  مدارس علمیه نباید با کپی برداری و دوباره نویسی از روی این آثار تحقیقات و پژوهش های تحصیلی خود را به جامعه و استاد تحویل دهند بلکه باید با استناد و استفاده از این منابع ارزشمند خود نیز بدنبال تحقیق و پژوهش در خصوص موضوع پایان نامه و تحقیقات خود بروند.

محرابی در پایان با اشاره به اینکه کارگاه مدیریت پژوهشی و اساتید راهنما شهریور ماه امسال برای اساتید مدارس علمیه برگزار خواهد شد، گفت:این کارگاه با هدف ارتقاء فن پژوهش برای معاونان پژوهش مدارس علمیه برگزار و تلاش می شود تا اساتید با آخرین شیوه های پژوهش و تحقیق و همچنین شیوه های تحقیقات پایانی و پایان نامه نیز آشنا شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha